خروج
خروج
بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی سطح متوسط

معرفی 12 تا از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی متوسط

بهترین فیلم های انگلیسی برای یادگیری زبان

قطعا شما هم بارها این نصیحت رو برای تقویت زبان انگلیسی از استاداتون شنیدین که میگن “فیلم زبان اصلی ببین”. تماشا کردن فیلم همیشه راهکار خوبی بوده چون زبان انگلیسی رو تو یه فضای واقعی یاد میگیرین و اینکه تو فیلم ها، از لغات و اصطلاحات عامیانه بسیار استفاده شده. همچنین مهارت شنیداری زبان آموزان به خوبی تقویت میشه و تجربه ای لذت بخش برای یادگیری زبانه.

بهترین فیلم های انگلیسی برای تقویت زبان متوسط

1. لوسی (Lucy)

بیشتر دیالوگ هایی که تو فیلم لوسی وجود داره عامیانه و راحته. یکسری اصطلاحات و عبارت های علمی تو این فیلم به کار رفته شده که برای زبان آموزانی که به موضوعات علمی علاقه دارن مفیده. اسکارلت جوهانسون (Lucy) تو این فیلم به زبان انگلیسی و با لهجه آمریکایی صحبت می کنه که قابل فهمه. از طرفی شخصیت های دیگه این فیلم به لهجه های غیر بومی انگلیسی صحبت می کنن که این موضوع به شما کمک می کنه تا با لهجه های متفاوت آشنا بشین.

  • ژانر: علمی، تخیلی، اکشن
  • سال تولید: 2014
  • محصول: آمریکا
فیلم لوسی برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: لوسی (اسکارلت جوهانسون) تو تایوان زندگی می کنه که درگیر یک معامله خطرناک مواد مخدر میشه. لوسی رو بی هوش می کنن و تو بدنش مواد مخدر جاساز می کنن. ماده شیمیایی بسیار قوی به نام CPH4 هست و باید به اروپا منتقل شه.

2. هابیت (The Hobbit)

فیلم هابیت سه قسمتیه و برای زبان آموزان سطح متوسط کاملا مناسبه چون مکالمات این فیلم بسیار رسمیه در نتیجه شما می تونین با ساختارهای گرامری جملات بهتر آشنا شین. تو این فیلم لغات زیادی به کار رفته شده که این ویژگی مثبت فیلم هابیت منجر به افزایش دایره لغات شما میشه.

  • ژانر: حماسه ای، فانتزی، ماجراجویی
  • سال تولید: 2011- 2012- 2013
  • محصول: نیوزیلند و آمریکا
فیلم هابیت برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: فیلم هابیت بر اساس رمان جی. آر. آر تالکین ساخته شده و در مورد ماجراجویی های شخصیتی به نام بیلبو بگینزه که تو سفری که داشته درگیر جنگ و به دست آوردن طلا میشه و به یکی از باهوش ترین فرد گروه شناخته میشه اما بعد از جنگ دیگه بیلبو همون آدم ساده و بیخیال پیش از سفر نمیشه.

3. لا لا لند (La La Land)

این فیلم پر از موسیقی های دل نوازه که همین موضوع به شما فرصت کافی میده تا مکالماتی که بین افراد هست رو آنالیز کنین و برای زبان آموزان سطح متوسط کاملا قابل درک و فهمه. همچنین تلفظ هایی که می شنوین کاملا واضحه. در نتیجه فیلم لالا لند یک انتخاب خوب و مناسبه.

  • ژانر: موزیکال رمانتیک
  • سال تولید: 2016
  • محصول: آمریکا
فیلم لالا لند برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: داستان عاشقانه ایه که بین دو شخصیت میا و سباستین وجود داره. سباستین یه پیانیسته که آرزوش، راه اندازی یه کلوب جازه و میا یه باریستاس اما اون هم رویاهایی تو سرش داره که اون، بازیگر شدنه. این دو تا عاشق هم میشن اما بخاطر رسیدن به رویاهاشون و چالش هایی که وجود داره کم کم رابطشون سرد میشه.

4. رانندگی (Drive)

فیلم درایو یا رانندگی فیلمیه که مکالماتش سنگین و پیچیده نیست و بیشتر به فضاسازی و موسیقی تو این فیلم اشاره شده. شخصیت اول فیلم یعنی رایان گاسلینگ خیلی آروم و سنجیده صحبت می کنه و این به شما کمک می کنه تا تلفظ دقیق کلمات رو بشنوین. از اونجایی که مکالمات تو این فیلم کمتره، کلیات داستان رو خوب متوجه میشین.

  • ژانر: اکشن
  • سال تولید: 2011
  • محصول: آمریکا
فیلم رانندگی برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: داستان در مورد مردی به نام رایان گاسلینگه که رانندگی شغل دومشه و برای جنایتکاران فعالیت می کنه. اگر به ظاهر اون نگاه کنین خیلی آروم و منزویه اما در اصل خیلی باهوشه و تو رانندگی مهارت فوق العاده ای داره اما یه شرایطی پیش میاد که رایان جرم و جنایات بیشتری انجام میده و مجبور میشه برای حفاظت از خود و خانوادش با جنایتکاران بزرگ بیشتر درگیر شه.

5. یادگاری (Memento)

دیالوگ هایی که تو این فیلم وجود داره کوتاه و مکرره و همین ویژگی به شما فرصت کافی میده تا به آنالیز کلمات بپردازین. زبانی که استفاده شده محاوره ای و عامیانس و شما با اصطلاحات روزمره به خوبی آشنا میشین. برای زبان آموزان متوسط، این فیلم پیشنهاد خوبیه و میتونه به چالش بکشه چون برای تماشاگر، حقیقت غیرقابل پیش بینیه.

  • ژانر: درام، معمایی
  • سال تولید: 2000
  • محصول: آمریکا
فیلم یادگاری برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: داستان فیلم یادگاری در مورد مردی به نام لئونارد بوده که از یه نوع فراموشی کوتاه مدت رنج میبره. دلیلش هم به خاطره ای تلخ تو گذشته برمیگرده که بعد از اون اتفاق، توانایی حفظ خاطرات بیش از چند دقیقه رو نداره و کارهای مختلفی برای مقابله با این بیماری انجام میده.

6. دفترچه خاطرات (The Notebook)

مکالمات صورت گرفته تو فیلم “دفترچه خاطرات” عامیانس و می تونه به تقویت مهارت گفتاری و شنیداری شما کمک کنه. عشقی که بین الی و نوا وجود داره شمارو به خودش جذب می کنه که تا انتهای فیلم تماشا کنین و زبان انگلیسیتون هم به خوبی تقویت بشه.

  • ژانر: عاشقانه، درام
  • سال تولید: 2004
  • محصول: آمریکا
فیلم دفترچه خاطرات برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: داستان فیلم مربوط به سال 1940 و در جنگ جهانی دوم هستش و بیانگر عشقیه که بین دو فرد (الی و نوا) با اختلاف طبقاتی زیاد وجود داره و این موضوع مانع عشق تند و آتشینشون میشه اما انتهای داستان اتفاق های خوبی رخ میده که پایان خوشی به جای میزاره.

7. بابادوک (The Babadook)

مکالماتی که تو این فیلم بین افراد هستش بسیار کوتاه بوده و شمرده شمرده صحبت می کنن. این ویژگی به شما فرصت خوبی برای آنالیز لغات و اصطلاحات میده. ژانر فیلم ترسناکه و فضای مهیجی رو هنگام تماشای فیلم برای شما ایجاد می کنه و یه سری عبارات در طول فیلم چندین بار تکرار میشه. با اینکه فیلم بابادوک تو کشور استرالیا ساخته شده اما زبان فیلم انگلیسیه.

  • ژانر: ترسناک، روان شناختی
  • سال تولید: 2014
  • محصول: استرالیا
فیلم بابادوک برای یادگیری زبان انگلیسی

خلاصه داستان: ساموئل پسری 6 ساله هستش که به همراه مادرش زندگی می کنه و پدرش فوت شده. ساموئل پسریه که همیشه استرس و اضطراب داره و از موجودات خیالی و هیولاها ترس زیادی داره. این پسربچه یک شب شروع به خواندن کتابی ترسناک به نام “بابادوک” می کنه که داستان کتاب در مورد یک موجود شیطانیه که در خانه ها ظاهر میشه و رعب و وحشت ایجاد می کنه.

8. اتاق (Room)

یکی دیگه از بهترین فیلم های یادگیری زبان انگلیسی افراد سطح متوسط، فیلم اتاق بوده و بیشتر مکالمه ها بین مادر و فرزندی بوده که به زبان ساده و مستقیم صحبت می کنن. پسر بچه با لحنی آروم و ساده صحبت می کنه که قابل فهمه. موضوع داستان آموزنده و جذابه و شما رو به تماشای فیلم تا انتها تشویق می کنه.

  • ژانر: درام
  • سال تولید: 2015
  • محصول: آمریکا
فیلم اتاق برای یادگیری زبان انگلیسی

خلاصه داستان: مادر جوونی به اسم بری لارسون که 7 سال زندانی شده و پسرش (جیکوب) تو اسارت به دنیا اومده و حالا زمان فرار رسیده اما جیکوب تا حالا هیچ وقت بیرون از اتاق رو ندیده و مادر، به کمک پسرش برای فرار و موفق شدن احتیاج داره.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

9. بازی تقلید (The Imitation Game)

یکی از انتخاب های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی تو سطح متوسط فیلم بازی تقلیده. داستان و ادبیات فیلم به زمان جنگ جهانی دوم مرتبطه در نتیجه مکالماتی که بین افراد وجود داره به زبان رسمی و ادبیه. لهجه ای که بازیگرها دارن اغلب بریتانیاییه و افرادی که به این لهجه علاقه دارن انتخاب مناسبیه و مهارت شنیداری رو به خوبی تقویت می کنه. تلفظ کلمات کاملا واضحه و چون موضوع علمی هم داره با اصطلاحات علمی آشنا میشین.

  • ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی
  • سال تولید: 2014
  • محصول: انگلستان و ایالات متحده
فیلم بازی تقلید برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: فیلم بازی تقلید در مورد زندگی آلن تورینگ، یه ریاضی دان بریتانیاییه که تو زمان جنگ جهانی دوم نقش موثری تو شکست نازی ها داشته و با ساختن یه دستگاه مشابه کامپیوتر امروزی، پیام ها رو رمز گشایی می کنه. در واقع این فیلم اشاره به چالش هایی داره که تورینگ تو این مسیر باهاش مواجه میشه.

10. خماری (The Hangover)

زبان این فیلم عامیانس و مکالماتی که بین بازیگران صورت میگیره غیر رسمیه و این ویژگی خوبی برای آشنایی با زبان محاوره ای بوده که حتی تلفظ کلمات واضحه و پر از اصطلاحات طنز عامیانس در نتیجه برای افراد سطح متوسط یک انتخاب درست و خوبی میتونه باشه.

  • ژانر: کمدی
  • سال تولید: 2009
  • محصول: آمریکا
فیلم خماری برای تقویت زبان انگلیسی

خلاصه داستان: دوگ قراره ازدواج کنه و یه جشن خداحافظی با مجردی میگیره و سه تا از دوستاش رو دعوت می کنه اما داماد قبل عروسیش گم میشه و دوستاش برای پیدا کردنش تو موقعیتای خنده داری قرار می گیرن.

11. کارآموز (The Intern)

دیالوگ های فیلم ساده و عامیانس و به همین دلیل برای تقویت زبان افراد سطح متوسط بسیار مفیده. بازیگران شمرده شمرده صحبت میکنن و موضوع فیلم به زندگی کاری، روابط شخصی و چالش های روزمره اشاره داره و این باعث میشه تماشاگر بتونه ارتباط خوبی با فیلم برقرار کنه.

  • ژانر: کمدی، درام
  • سال تولید: 2015
  • محصول: آمریکا
فیلم کارآموز برای یادگیری زبان انگلیسی

خلاصه داستان: پیرمرد 70 ساله ای که بازنشسته شده و احساس خلا و بی حوصلگی داره و تو یه شرکت به عنوان کارآموز استخدام میشه و بخاطر با تجربه بودنش، شرکت به یه شرکت و تیم موفق تبدیل میشه. فیلم کارآموز، یه فیلم کمدی بوده که میخواد اهمیت تجربه رو در زندگی و کار نشون بده.

12. او (Her)

مکالماتی که بین تئودور و سیستم عامل وجود داره کاملا واضح و شفافه. موضوع داستان کمی فلسفی و احساسیه و این موضوع به شما کمک میکنه تا درک بهتری داشته باشه و با زبان تکنولوژی آشنایی پیدا کنین. این فیلم برای کساییکه میخوان زبان انگلیسی رو در یه فضای فلسفی یاد بگیرن کاملا مناسبه.

  • ژانر: درام، رمانتیک، علمی
  • سال تولید: 2013
  • محصول: آمریکا
فیلم او برای یادگیری زبان انگلیسی

خلاصه داستان: تئودور به تازگی از همسرش جدا شده و احساس تنهایی داره. زندگی براش سخت میگذره تا اینکه با هوش مصنوعی ای آشنا میشه به نام سامانتا که با صدای اسکارلت جوهانسونه و با گذر زمان رابطشون خیلی عمیق میشه. این فیلم در مورد روابط انسانی، ماهیت عشق و تعامل با تکنولوژی بوده و موضوع متفاوت و جالبی داره.

آهنگاموز

آهنگاموز: یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

می‌خواهی انگلیسی رو بدون زحمت و به طور طبیعی یاد بگیری؟
با آهنگاموز، این رویا به واقعیت تبدیل میشه!

بهترین فیلم های سینمایی برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین راهکار برای بهره وری بهتر هنگام تماشای فیلم های زبان اصلی اینه که، فیلم ها رو با زیرنویس انگلیسی ببینین چون این روش به شما کمک می کنه تا با شکل نوشتاری کلمات هم آشنا بشین. مورد دیگه برای اینکه تماشای فیلم بهترین تاثیر و بهره وری برای شما داشته باشه اینه که یه فیلم رو 2 بار تماشا کنین. بار اول برای فهم کلیات داستان و بار دوم برای تثبیت فیلم روی ذهن شما با جزئیات دقیق تر و در آخر سعی کنین فیلم رو به همراه خانواده یا دوستاتون تماشا کنین و انتهای فیلم به نقد و بررسی فیلم به زبان انگلیسی بپردازین.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی

دوره آپولو

دوره صفر تا صد زبان انگلیسی

دوره ای که بیشتر از این که شبیه یک دوره زبان انگلیسی باشه، یه سفر جذاب و پرهیجانه!
تو با بقیه ی زبان آموز ها سوار آپولو میشی و سفرت با مقصد ماه، شروع میشه!

در اینجا سعی بر این بوده تا سبک های متفاوت فیلم ها رو معرفی کنیم از زبان محاوره ای گرفته تا زبان رسمی. تماشای این فیلم ها به زبان آموزان سطح متوسط این امکان رو میده تا درک بهتری از موقعیت های متفاوت داشته باشن و هر کدام از اونها لغات و اصطلاحات جدیدی برای زبان آموزان سطح متوسط دارن.

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *