خروج
خروج
مهم ترین قوانین ترکیه که برای مهاجرت و سفر باید بدانید

مهم ترین قوانین ترکیه که برای مهاجرت و سفر باید بدانید

تقریبا از ابتدای سال 2023 بود که قوانین مهاجرت به ترکیه یه مقدار دچار تغییر شد؛ مبلغ سرمایه‌گذاری برای اعطای پاسپورت افزایش پیدا کرد، اقامت توریستی حذف شد و مدت زمان اقامت‌های دائمی نیز تعدیل شد. اگر قصد مهاجرت به این کشور رو دارید، اولین و مهم‌ترین اقدامی که باید انجام بدید، آشنایی با قوانین مهاجرت به ترکیه‌ست.

برای آشنایی با قوانین ترکیه قبل از مهاجرت، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله، درباره آخرین قوانین مربوط به مهاجرت و سفر، اطلاعات مفید و جدیدی رو در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. قوانین و ممنوعیت‌های ترکیه جز نکاتیه که افراد باید حتماً قبل از سفر به این کشور نسبت به اونا آگاهی کافی داشته باشن تا در زمان سفر یا حتی هنگام مهاجرت به این کشور دچار اشتباه نشده و کارهای غیرقانونی و ممنوع رو انجام ندن.

شهروندان ترکیه چه حقوقی دارند؟

شهروندان ترکیه، مانند سایر کشورها، از مجموعه‌ای از حقوق و آزادی‌ها برخوردارن که در قانون اساسی و قوانین مربوطه تعریف شده. این حقوق و آزادی‌ها شامل حقوق سیاسی، مدنی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگیه. در زیر به بررسی مهم‌ترین حقوق شهروندان ترکیه می‌پردازیم:

حقوق شهروندان ترکیه

1. آزادی بیان و رسانه‌ها

شهروندان ترکیه حق دارن نظرات و دیدگاه‌های خودشون رو آزادانه بیان کنن. این آزادی شامل رسانه‌ها نیز میشه، اگرچه در عمل محدودیت‌هایی وجود داره و دولت می‌تونه برخی از رسانه‌ها رو تحت فشار قرار بده.

2. آزادی تجمع و تشکل

شهروندان حق دارن به صورت مسالمت‌آمیز تجمع کنن و به سازمان‌ها، انجمن‌ها و احزاب سیاسی بپیوندن. این حق نیز ممکنه تحت شرایط خاصی محدود بشه.

3. حق رأی و مشارکت سیاسی

تمام شهروندان بالای ۱۸ سال حق رأی دارن و می‌تونن در انتخابات محلی و ملی شرکت کنن. این حق شامل انتخاب نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور نیز میشه.

4. حق آموزش

آموزش در ترکیه برای همه شهروندان رایگان و تا پایان دبیرستان اجباریست، دولت موظفه امکانات آموزشی کافی رو فراهم کنه.

5. حق کار و تأمین اجتماعی

شهروندان ترکیه حق دارن در شرایط مناسب کار کنن و از تأمین اجتماعی برخوردار بشن. قوانین کار و تأمین اجتماعی تضمین می‌کنه که کارگران از حقوق خودشون مانند دستمزد مناسب، بیمه اجتماعی و شرایط کاری ایمن برخوردار بشن.

6. حق بهداشت و درمان

دولت ترکیه موظفه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب رو برای همه شهروندان فراهم کنه. سیستم بهداشت عمومی ترکیه تلاش می‌کنه تا به همه شهروندان خدمات بهداشتی ارائه بده.

7. حق حفظ و توسعه فرهنگ

شهروندان ترکیه حق دارن فرهنگ و زبان خودشون رو حفظ کرده و توسعه بدن. این شامل حقوق اقلیت‌های قومی و زبانی نیز میشه.

8. آزادی مذهب و عقیده

ترکیه یک کشور سکولاره و قانون اساسی تضمین می‌کنه که همه افراد بتونن به صورت آزادانه دین و عقاید خودشون رو انتخاب و اجرا کنن. این حق شامل همه ادیان و عقایده.

9. حق محاکمه عادلانه

شهروندان حق دارن در دادگاه‌های عادلانه و بی‌طرف محاکمه بشن. اصل برائت تا اثبات جرم یکی از اصول بنیادین سیستم قضایی ترکیه‌ست.

10. حمایت قانونی

شهروندان در صورت نیاز به حمایت قانونی دسترسی دارن و می‌تونن از خدمات وکلای مدافع استفاده کنن. قانون اساسی تضمین می‌کنه که هیچ فردی بدون حمایت قانونی لازم محاکمه نمیشه.

مهم‌ترین قوانین و ممنوعیت های ترکیه

ترکیه، کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی، به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود، قوانین و مقررات خاصی داره که روی زندگی روزمره مردم تاثیرگذاره. در این بخش از مقاله به بررسی 14 مورد از مهم‌ترین قوانین و ممنوعیت‌های ترکیه می‌پردازیم.

1. قوانین مربوط به حجاب

قوانین مربوط به حجاب در ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری که ترکیبی از فرهنگ‌های شرقی و غربیه، در مورد حجاب قوانین خاصی داره. در حال حاضر، پوشیدن حجاب در مکان‌های عمومی مانند مدارس و ادارات دولتی آزاده. این تغییرات در سال‌های اخیر و به ویژه پس از روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه (AKP) به وقوع پیوست. البته، در مکان‌های رسمی و مراسم دولتی، پوشیدن حجاب برای کارمندان دولتی ممنوعه.

2. قوانین الکل و سیگار

قوانین الکل و سیگار در ترکیه

مصرف الکل در ترکیه قانونیه اما محدودیت‌هایی داره. فروش الکل در نزدیکی مدارس و مساجد ممنوعه و همچنین تبلیغات الکل نیز محدودیت‌های شدید داره. سن قانونی مصرف الکل ۱۸ ساله. در این کشور، مردم مجاز نیستن در فضاهای عمومی مانند خیابان‌ها مشروبات الکلی مصرف کنن. همچنین، بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها ممکنه اجازه سرو مشروبات الکلی در فضای باز رو نداشته باشن و باید این نکته رو رعایت کنید. علاوه بر این، فروش مشروبات الکلی از ساعت ۱۰ شب به بعد غیرمجاز و ممنوعه.

سیگار کشیدن در اماکن عمومی سرپوشیده، وسایل نقلیه عمومی و محیط‌های کاری ممنوعه. ترکیه یکی از کشورهاییه که قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد سیگار داره و جریمه‌های سنگینی برای نقض این قوانین در نظر گرفته شده.

3. قوانین مربوط به توهین به مقامات دولتی

قوانین مربوط به توهین به مقامات دولتی

ترکیه قوانین سختگیرانه‌ای در مورد توهین به مقامات دولتی، به ویژه رئیس جمهور داره. ماده ۲۹۹ قانون جزای ترکیه به این موضوع پرداخته و مجازات‌هایی شامل حبس رو برای افرادی که به رئیس جمهور توهین کنن، در نظر گرفته.

مصطفی کمال پاشا آتاتورک، به عنوان بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، یک شخصیت بسیار مهم و تاثیرگذار برای مردم این کشوره و مردم ترکیه برای این شخصیت ارزش و احترام خاصی قائل هستن. بنابراین توهین به آتاتورک طبق قوانین ترکیه، ممکنه با مجازات‌هایی برای فرد مجرم همراه باشه. باید به خاطر داشت که احترام به آتاتورک و باورهای مردم ترکیه امری بسیار مهمه و هرگونه تخلف در این زمینه ممکنه عواقب جدی برای شما داشته باشه.

4. ممنوعیت‌های مرتبط با رسانه‌ها و اینترنت

ممنوعیت‌های مرتبط با رسانه‌ها و اینترنت در ترکیه

ترکیه به دلیل محدودیت‌هایی که برای رسانه‌ها و اینترنت وضع کرده، مورد انتقاد بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری قرار گرفته. قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کنترل محتوا در اینترنت وجود داره و دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ممکنه به دلیل محتوای سیاسی یا اجتماعی محدود بشه.

5. قوانین مهاجرت و ورود به کشور

قوانین مهاجرت و ورود به کشور ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و به عنوان دروازه‌ای به اروپا، دارای قوانین مهاجرتی دقیقیه. ورود به ترکیه برای بسیاری از ملیت‌ها نیاز به ویزا داره و اقامت طولانی‌مدت نیز نیازمند مجوزهای خاصیه. مهاجران باید قوانین محلی رو رعایت کنن و هرگونه فعالیت غیرقانونی می‌تونه منجر به اخراج اونا از کشور بشه.

اتباع ایرانی برای سفر به کشور ترکیه نیازی به ویزا ندارن، ولی باید گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماهه داشته باشن تا به‌راحتی از طریق مرزهای زمینی و یا هوایی وارد این کشور همسایه بشن. اگر گذرنامه شما در هنگام ورود به ترکیه کمتر از ۵ ماه اعتبار داشته باشه، باید مبلغی رو به‌عنوان جریمه پرداخت کنید.

همچنین در زمان ورود به کشور ترکیه توجه کنید که حتما مهر ورود به ترکیه در پاسپورت شما درج بشه. طبق قوانین و ممنوعیت‌های ترکیه، در صورت عدم ثبت مهر ورود در گذرنامه، مسافر متهم به ورود غیر مجاز به این کشور میشه و به‌صورت قانونی با اون برخورد میشه.

بیشتر بخوانید: از سیر تا پیاز مهاجرت به ترکیه + هزینه ها و شرایط در 2024

6. قوانین اقامت در ترکیه

قوانین اقامت در ترکیه

اتباع ایرانی می‌تونن فقط با داشتن گذرنامه وارد خاک ترکیه بشن و حداکثر ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشن. برای افرادی که می‌خوان بیشتر از این مدت در ترکیه بمونن، لازمه قبل از اتمام این مدت، این کشور رو ترک کرده و یا برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنن. در غیر این صورت، اقامت اونا غیر مجاز تلقی شده و مشمول مجازات خواهند بود. اقامت غیر مجاز در ترکیه برای اتباع خارجی جریمه نقدی داره و در صورتی که بیش از حد باشه، علاوه بر جریمه نقدی، ممنوعیت ورود به ترکیه رو هم به دنبال خواهد داشت.

7. قوانین مربوط به رفتار در اماکن عمومی

قوانین مربوط به رفتار در اماکن عمومی در ترکیه

ترکیه کشوریه که اهمیت زیادی به حفظ نظم و رفتار مناسب در اماکن عمومی میده. توهین به دیگران، رفتارهای ناپسند و مزاحمت برای دیگران در اماکن عمومی با مجازات‌هایی همراهه. همچنین احترام به فرهنگ و رسوم محلی در همه مناطق کشور از اهمیت بالایی برخورداره.

8. آداب بازدید از مساجد و مکان‌های مذهبی

آداب بازدید از مساجد و مکان‌های مذهبی در ترکیه

در ترکیه، رعایت آداب و احترام به مکان‌های مذهبی به عنوان بخشی از فرهنگ و رسوم محلی بسیار مهمه. وقتی از مساجد بازدید می‌کنید، بهتره لباس‌های مناسبی که با آداب و فرهنگ اسلامی همخونی داشته باشن، انتخاب کنید. احترام به این مکان‌ها به این معناست که باید در داخل مسجد سکوت رو رعایت کرده و از سروصدا اجتناب کنید.

تقسیم‌بندی مکان‌های مختلف برای بانوان و آقایون نیز بسیار مهمه و باید به این تقسیم‌بندی احترام گذاشته بشه. همچنین، بهتره از خوابیدن یا دراز کشیدن در داخل مسجد خودداری کنید، زیرا این مکان‌ها به عنوان مکان‌های مقدس شناخته میشن.

به یاد داشته باشید که ورود به مسجد با کفش مجاز نیست؛ لذا پیش از ورود به داخل مسجد کفش‌های خودتون رو بیرون بیارید. به‌دلیل اینکه زیبایی‌های معماری مساجد ترکیه بخشی از جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب میشن، بنابراین احترام به این نکات در بازدید از این مکان‌ها بسیار اهمیت داره.

9. قوانین مربوط به ازدواج و خانواده

قوانین مربوط به ازدواج و خانواده در ترکیه

قوانین ترکیه در مورد ازدواج و خانواده متاثر از ترکیبی از قوانین مدنی و اسلامیه. ازدواج در ترکیه نیاز به ثبت رسمی داره و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای جلوگیری از ازدواج‌های زیر سن قانونی وجود داره. طلاق نیز در ترکیه ممکنه و قوانین مشخصی برای تقسیم اموال و حضانت فرزندان در نظر گرفته شده.

10. خارج کردن سنگ‌های قیمتی و کالاهای عتیقه

مجازات خارج کردن سنگ‌های قیمتی و کالاهای عتیقه از ترکیه

در هنگام سفر به ترکیه، اگر تمایل به خرید سنگ‌های آنتیک یا کالاهای عتیقه دارید، باید به قوانین مربوط به خرید و فروش این اقلام در این کشور توجه ویژه داشته باشید. باید در نظر داشت که خروج سنگ‌های قیمتی و کالاهای عتیقه از ترکیه غیرقانونیه و با پیگیری‌های دولتی و محاکمه مواجه خواهید شد. این اقلام جزو آثار باستانی و فرهنگی این کشور محسوب میشن و خروج اونا از مرزهای ترکیه با قانون این کشور در تضاده.

11. خرید فرش در ترکیه

قوانین مربوط به خرید فرش در ترکیه

در ترکیه، مانند ایران، صنعت فرش دستباف دارای رونق بسیار زیادیه و فرش‌ها به عنوان یکی از سوغاتی‌های ارزشمند محسوب میشن. اما برای خرید و فروش فرش در این کشور، باید قوانین و مقررات خاصی رو رعایت کرد. اگر قصد دارید فرشی رو از ترکیه خریداری کنید، حتماً باید آگاه باشید که برای خروج این کالا از کشور، می‌بایستی قوانین مربوطه رو رعایت کنید و از گمرک مجوز خروج کالا رو دریافت نمایید.

در صورتی که فرشی نو رو خریداری می‌کنید، باید گواهی‌نامه‌ای رو که نشان دهنده اصالت اون فرشه، دریافت کنید تا بتونید این فرش رو از کشور خارج کنید. اما اگر فرش مورد نظر قدیمی باشه، باید از مراکز دولتی و موزه‌های مربوطه در ترکیه گواهی‌نامه‌ای دریافت کنید که اثبات کننده سن و اصالت این فرش باشه.

12. قوانین رانندگی در ترکیه

قوانین رانندگی در ترکیه

در صورتی که قصد رانندگی در ترکیه رو دارید، باید به قوانین و مقررات مربوطه این کشور آشنا شده و اونا رو به دقت رعایت کنید. برای رانندگی در ترکیه، حتماً باید دارای گواهینامه بین‌المللی باشید. همچنین بر اساس قوانین ترکیه، گواهینامه‌ای که در خارج از این کشور صادر شده باشه، تنها به مدت ۶ ماه اعتبار داره. بنابراین اگر بیش از ۶ ماه در ترکیه اقامت دارید، باید برای دریافت مجدد گواهینامه اقدام کنید.

13. بحث در مورد مسائل اعتقادی و دینی

بحث در مورد مسائل اعتقادی و دینی در ترکیه

در هنگام معاشرت با مردم ترکیه در طول سفر به این کشور، بهتره از بحث درباره مسائل اعتقادی و دینی خودداری کنید. بسیاری از ترک‌ها در این موارد بسیار حساس هستن و ممکنه به شدت واکنش نشون بدن اگر نظری متفاوت با اعتقاداتشون بیان بشه. به‌خصوص باید توجه داشت که بخشی از مردم ترکیه مسلمان هستن و در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرن.

اگرچه روزه برای مسافران واجب نیست، اما به هیچ وجه فکر نکنید که می‌تونید در مکان‌های عمومی و خیابون‌ها به راحتی غذا بخورید و به ماه مبارک رمضان و روزه‌داران بی‌توجه باشید. افراد مسلمان ترکیه در این زمینه بسیار حساس هستن.

14. قوانین مربوط به حمل دارو

قوانین مربوط به حمل دارو در ترکیه

با توجه به قوانین و ممنوعیت‌های ترکیه، حمل برخی داروها و مواد مخدر به این کشور ممنوعه و با افراد متخلف در این زمینه برخوردهای بسیار شدیدی میشه. در صورت داشتن دارویی که در فهرست داروهای ممنوعه کشور ترکیه قرار داره، حتماً باید نسخه رسمی پزشک رو برای استفاده اون همراه داشته باشید تا مشکلی براتون پیش نیاد. حمل داروهای ترک اعتیادی مانند متادون نیز ممنوعه و می‌تونه منجر به مشکلات قانونی در فرودگاه یا سایر محیط‌ها بشه.

چه داروهایی در ترکیه غیرقانونی است؟

هر کشوری قوانین خاصی درباره ورود و حمل داروها داره و ترکیه نیز از این قوانین مستثنی نیست. در زیر به معرفی برخی از داروهایی که ورود آن‌ها به این کشور غیرمجاز هستن، خواهیم پرداخت:

داروهای غیرقانونی در ترکیه
  1. ماری‌جوانا: این داروی روان‌گردان هنگام ورود به ترکیه ممنوعیت داره و حمل اون توسط افراد مسافر باعث مشکلات قانونی خواهد شد.
  2. بنادریل یا دیفن هیدرامین: احتمالا براتون عجیب باشه ولی باید بگیم که این دارو ضدآلرژی در کشور ترکیه از دسته داروهای غیرمجازه و حمل اون در سفر ممنوعه.
  3. داروهای ترک اعتیاد: داروهایی که برای ترک اعتیاد استفاده میشن، ورود اونا به ترکیه ممنوعه. به‌عنوان مثال، متادون که قبلا بهش اشاره شد یکی از این داروهاست.
  4. داروهای آرامش‌بخش: هر نوع داروی آرامش‌بخش به هر شکلی مانند قرص، کپسول، شربت و آمپول در ورود به ترکیه غیرمجازه.

در نهایت باید به این نکته هم توجه داشت که حمل مقادیر بیش از حد داروها ممکنه به عنوان قاچاق محسوب شده و به مشکلات قانونی منجر بشه.

ترکیه با توجه به موقعیت خاص خود و ترکیب فرهنگی متنوع، دارای قوانین و مقرراتیه که به حفظ نظم و امنیت در این کشور کمک می‌کنه. آشنایی با این قوانین برای هر کسی که قصد سفر، اقامت یا تجارت در این کشور رو داره، ضروریه. با رعایت این قوانین می‌توان از بسیاری از مشکلات قانونی جلوگیری کرد و تجربه‌ای مثبت از اقامت در این کشور داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های یادگیری ترکی استانبولی در منزل

چه رفتارهایی در ترکیه بی ادبانه تلقی می شود؟

ترکیه، کشوری با تاریخ غنی و فرهنگی متنوعه که تاثیرات بسیاری از آسیا، اروپا و خاورمیانه گرفته. آداب و رسوم اجتماعی در این کشور از اهمیت زیادی برخوردارن و رفتارهای خاصی وجود دارن که انجام آن‌ها به عنوان یک رفتار بی ادبانه تلقی میشن. درک این رفتارها برای گردشگران و کسانی که قصد تعامل با مردم ترکیه رو دارن، ضروریه. در این بخش از مقاله به بررسی رفتارهایی می‌پردازیم که در ترکیه بی‌ادبانه محسوب میشن:

رفتارهای بی ادبانه در ترکیه

عدم رعایت آداب معاشرت در هنگام ورود به منازل

در ترکیه، ورود به منزل کسی با کفش کار بسیار بی‌ادبانه‌ای محسوب میشه. مردم ترکیه معمولاً کفش‌های خود رو در ورودی خانه درآورده و دمپایی‌هایی که برای مهمان‌ها آماده شده است رو می‌پوشند. نپوشیدن دمپایی و با کفش وارد شدن به منزل نشانه بی‌احترامی به میزبانه.

بی‌احترامی به غذا و میزبان

غذا در فرهنگ ترکی جایگاه ویژه‌ای داره و مردم این کشور به مهمان‌نوازی مشهورن. امتناع از خوردن غذایی که میزبان آماده کرده یا اظهار نارضایتی از غذا می‌تونه بی‌احترامی تلقی بشه. حتی اگر غذایی مطابق ذائقه شما نباشه، باید با احترام رفتار کنید و قدردانی خودتون رو نشون بدید.

صحبت کردن در مورد موضوعات حساس

صحبت در مورد موضوعات حساس مانند سیاست، مذهب و تاریخ با لحن بی‌ادبانه یا بدون آگاهی کافی می‌تونه توهین‌آمیز تلقی بشه. به خصوص موضوعاتی که به مسائل تاریخی و قومی مربوط میشن، باید با دقت و احترام مطرح بشن.

عدم رعایت نوبت

مردم ترکیه به رعایت نوبت اهمیت زیادی میدن. چه در صف‌های بانکی، چه در مراکز خرید و چه در سایر مکان‌های عمومی، رعایت نوبت نشانه احترام به دیگرانه. جلو زدن از دیگران در صف‌ها، بدون اجازه نشستن بر روی صندلی‌های رزرو شده و رعایت نکردن نظم عمومی از جمله رفتارهاییه که بی‌ادبانه محسوب میشن.

استفاده از دست چپ برای غذا خوردن!

در بسیاری از فرهنگ‌های اسلامی، از جمله ترکیه، دست چپ به عنوان دست ناپاک شناخته میشه. استفاده از دست چپ برای غذا خوردن، می‌تونه بی‌احترامی تلقی بشه. بهتره از دست راست برای غذا خوردن استفاده کنید.

تماس فیزیکی نامناسب

تماس فیزیکی بیش از حد، به خصوص با جنس مخالف، در مکان‌های عمومی می‌تونه نامناسب تلقی بشه. دست دادن معمولاً بین مردان مرسومه، اما بین زنان و مردان کمتر رایجه و بهتره منتظر باشید تا طرف مقابل اقدام به دست دادن کند.

بستن پاها به هنگام نشستن

نشستن به صورتی که کف پاها به سمت دیگران باشه، به ویژه در محیط‌های رسمی یا در حضور افراد مسن، بی‌ادبانه تلقی میشه. بهتره پاهای خودتون رو به شکلی قرار بدید که نشان‌دهنده احترام به دیگران باشه.

صدای بلند در اماکن عمومی

صحبت کردن با صدای بلند یا خندیدن بیش از حد در اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و وسایل نقلیه عمومی می‌تونه نامناسب باشه و نشانه عدم احترام به دیگران محسوب بشه.

آداب و رسوم ترکیه بازتاب‌دهنده ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی این کشوره. رعایت این آداب و رسوم نشان‌دهنده احترام به مردم و فرهنگ ترکیه‌ست و می‌تونه به ایجاد روابط دوستانه و موفق با مردم این کشور کمک کنه. آگاهی از رفتارهایی که در ترکیه بی‌ادبانه تلقی میشن، برای هر کسی که قصد سفر به این کشور یا تعامل با مردم ترکیه رو داره، ضروری محسوب میشه.

قوانین جالب کشور ترکیه

  • در ترکیه، افراد با گواهینامه بین‌المللی می‌تونن در حضور صاحب خودرو رانندگی کنن و هیچ‌گونه منعی برای این کار وجود نداره.
  • در ترکیه، برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی معمولاً باید مبلغی به نام نیم کروش یا ۵۰ لیر پرداخت بشه. این مبلغ به صاحب سرویس بهداشتی تعلق می‌گیره و از طریق اون درآمد مالیاتی برای دولت بدست میاد.
  • در مراسم خواستگاری در ترکیه، قهوه میل میشه. عروس و داماد باید قهوه میرا (نوعی قهوه ترک) رو آرام آرام بنوشن و اگر با یکدیگر به توافق برسن، قهوه رو بر روی میز قرار میدن و باز هم صحبت می‌کنن.

جمع‌بندی

همونطور که بیان شد، در هر کشور برای داشتن نظم و هماهنگی، یک‌سری قوانین برای ساکنان و مسافران وجود داره که اگر هر فرد این قوانین رو رعایت کنه، به راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌تونه به زندگی و تفریح خودش در اون کشور ادامه بده. کشور ترکیه هم جزو یکی از کشورهای قانون‌مداره که مردم اون با آداب‌ و رسوم خاصی که دارن مشغول زندگی هستن. به همین دلیل در این مقاله به صورت جامع و کامل سعی کرد‌یم شما رو با قوانین و ممنوعیت‌های ترکیه آشنا کنیم تا پس از سفر به این کشور از اونا آگاه بوده و با رعایت این قوانین از بروز مشکل در زمان سفر به این کشور همسایه جلوگیری کنید.

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *