خروج
خروج

هزینه کلاس های ترکی استانبولی در سال 1403

با توجه به دلایل متنوع، ممکنه نیاز به یادگیری زبان ترکی استانبولی برای افراد با پیش‌زمینه‌های مختلف، از جمله مهاجران، دانشجویان بین‌المللی، افرادی که قصد کار در ترکیه رو دارن و حتی گردشگرانی که به دنبال تجربه‌ی گردشگری در این کشور هستن، وجود داشته باشه. یادگیری زبان ترکی، علاوه بر افزایش ارتباطات فردی، به تعاملات اجتماعی و شغلی نیز کمک بسیاری می‌کنه.

زبان ترکی استانبولی به عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های جهان، توجه زیادی از زبان‌آموزان رو به سمت خودش جلب کرده. برای یادگیری صحیح و اصولی این زبان، شرکت در دوره‌های متنوع و متناسب با سطوح مختلف زبانی ضروریه. در این میان امکان مقایسه هزینه‌ها از اهمیت بالایی برخورداره. در این مقاله ابتدا به سراغ عوامل موثر بر هزینه آموزش زبان ترکی استانبولی خواهیم رفت، سپس در مورد میانگین هزینه کلاس‌های حضوری (گروهی، نیمه گروهی و خصوصی)، آنلاین و بحث آزاد زبان ترک استانبولی صحبت خواهیم کرد.

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان ترکی استانبولی هستید و از تعرفه‌های آن اطلاعی ندارید پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر هزینه آموزش زبان ترکی استانبولی

هدف از آموزش ترکی استانبولی

1. هدف آموزش ترکی استانبولی

انتخاب یک کلاس برای یادگیری زبان ترکی، بسته به هدف شما، می‌تونه به دو صورت انجام بشه. اگر قصد سفر به ترکیه برای امور تفریحی یا کاری دارید، بهتره بر روی یادگیری مکالمه تمرکز کنید اما اگر قصد تحصیل یا کار دائم در این کشور رو دارید، ضروریه که در یک کلاس با تأکید بر یادگیری رسمی زبان ترکیه‌ای شرکت کنید.

مکان و محیط آموزش زبان ترکی

2. مکان و محیط آموزش

در شهرها و مناطق مختلف، هزینه‌های آموزش زبان ممکنه متفاوت باشه. در محیط‌های شهری بزرگ و معتبر، هزینه‌های آموزش معمولاً بیشتره، در حالی که در مناطق روستایی یا شهرهای متوسط، ممکنه این هزینه‌ها کمتر باشه.

سطح آموزش و کیفیت موسسات زبان ترکی استانبولی

3. سطح آموزش و کیفیت موسسات

موسسات آموزشی با کیفیت بالا و ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی جامع ممکنه هزینه‌های بیشتری داشته باشن. این موسسات معمولاً از اساتید با تجربه و تخصص بالا استفاده می‌کنن که این موضوع می‌تونه هزینه‌ها رو افزایش بده.

متد آموزش زبان ترکی استانبولی

4. متد آموزش ترکی استانبولی

رویکردهای آموزشی متنوعی مانند روش‌های ترکیبی، تدریس محور، یادگیری تعاملی و یادگیری توسط بازی‌ها و فعالیت‌های گروهی وجود دارن. هرکدام از این متدها از جنبه‌های مختلفی به یادگیری زبان کمک می‌کنن. از این رو، تجربه مدرس در انتخاب متد آموزشی به عنوان یک فاکتور تعیین‌کننده، به شدت روی هزینه و قیمت دوره‌های یادگیری ترکی استانبولی تأثیر گذاره.

مدت زمان آموزش ترکی استانبولی

5. مدت زمان آموزش

مدت زمانی که یک فرد صرف آموزش زبان می‌کنه نیز می‌تونه هزینه‌ها رو تحت تأثیر قرار بده. آموزش‌های کوتاه‌مدت معمولاً هزینه‌های کمتری دارن در حالی که دوره‌های آموزشی بلندمدت ممکنه هزینه‌های بیشتری رو به همراه داشته باشن.

سن زبان‌آموز در یادگیری زبان ترکی

6. سن زبان‌آموز

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان در مقایسه با نوجوانان و جوانان معمولاً هزینه بالاتری داره. این افزایش هزینه به دلیل نیاز به مهارت‌های خاص مدرسه، زیرا علاوه بر مهارت‌های زبانی، نیاز به توانایی مدیریت و تربیت کودکان نیز وجود داره. این مسئله باعث میشه که کار تدریس برای مدرسان کمی دشوارتر و پیچیده‌تر باشه.

نوع دوره آموزشی

روش برگزاری کلاس‌های آموزش ترکیه‌ای نیز به طور مستقیم بر دستمزد مدرسان تأثیرگذاره. عمدتاً، آموزش حضوری معمولاً با دستمزدی تا 30 درصد بیشتر همراهه. هرچند که باید توجه داشت که در برخی از شهرها، کلاس‌های آموزش ترکیه‌ای برگزار نمیشه و این امر ممکنه محدودیتی برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان باشه.

دوره صفر تا صد ترکی استانبولی آکادمی خطیب

دوره صفر تا صد ترکی استانبولی

آموزش آنلاین این امکان رو فراهم کرده تا هر شهروندی، بدون توجه به مکان زندگی، به فرصت یادگیری زبان ترکیه‌ای دست پیدا کنه. این روش آموزشی، امکان ارتقاء دسترسی به آموزش زبان رو برای تمامی شهرها و نقاط کشور فراهم کرده و به افراد این امکان رو میده تا به صورت آنلاین و به راحتی از خونه خودشون درس بخونن.

بیشتر بخوانید: بهترین روش یادگیری ترکی استانبولی در منزل (تضمینی)

انواع سطوح آموزشی زبان ترکی استانبولی

A1 و A2 (سطح پایه)

این سطح مناسب افرادیست که هیچ تجربه ای از زبان ترکی استانبولی ندارن و قصد دارن برای اولین بار این زبان رو یاد بگیرن. از زبان آموزانی که این دوره رو به پایان میرسونن انتظار میره علاوه بر آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم کشور ترکیه، آمادگی لازم رو برای انجام گفت‌وگوهای روزمره مثل سلام و احوال‌پرسی، معرفی خودشون و خانواده، خوندن ساعت و زمان، خوندن نشانه‌ها و علائم راهنما رو داشته باشن و به‌صورت خلاصه در حد رفع نیازهای خود، توانایی برقراری ارتباط با افراد ترک زبان رو داشته باشن.

B1 (سطح متوسط)

در این سطح، زبان‌آموزان با دایره وسیع‌تری از لغات و واژگان آشنا میشن که با استفاده و کمک گرفتن از همین لغات میتونن نوشتن جملات رو شروع کنن. همچنین، توانایی برقراری گفتگو در موضوعات پیچیده‌تری نسبت به سطح قبلی مثل تمایلات و ترجیحات شخصی، توصیف خانواده و خصوصیات اعضای آن و محیط کار رو پیدا می‌کنن. این افراد می‌تونن به راحتی نیازهای خودشون رو در سفر به کشورهای ترک زبان برطرف کنن.

B2 (سطح پیشرفته)

از زبان‌آموزانی که این دوره رو گذروندن انتظار میره که توانایی شرکت در آزمون‌های رسمی و کسب مدارک زبان رو داشته باشن. در واقع با گذروندن این دوره، زبان‌آموزان قادر به انتخاب و استفاده از واژه‌ها و اصطلاحات مناسب در گفت‌و‌گو خواهند بود. همچنین اونا می‌تونن با سرعت عمل و انعطاف پذیری بسیار بالا، در موضوعات تخصصی مانند محیط کار و مباحث علمی مشارکت کنن. این سطح برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های Tomer یا آزمون‌های مشابه رو دارن، مناسبه و پیشنهاد میشه.

هزینه کلاس های حضوری، آنلاین و بحث آزاد ترکی استانبولی

هزینه کلاس های حضوری، آنلاین و بحث آزاد ترکی استانبولی

در این بخش از مقاله تعرفه‌های آموزش زبان ترکی استانبولی رو در قالب جدول و به تفکیک کلاس‌های حضوری، آنلاین و بحث آزاد برای شما عزیزان آماده کردیم. لازم به ذکره که این تعرفه‌ها به‌صورت حدودی تخمین زده شده و مربوط به اوایل سال 1403 می‌باشد.

هزینه کلاس حضوری (گروهی، نیمه گروهی و خصوصی)

سطحتعداد ترم (جلسات هر ترم)گروهی (5 نفر به بالا)(هزار تومان برای هر ترم)نیمه گروهی (3 الی 4 نفر)(هزار تومان برای هر ترم)خصوصی (1 الی 2 نفر)(هزار تومان برای هر جلسه)
A12 (10-14)930/0001/700/000380/000
A22 (10-14)950/0001/900/000410/000
B12 (10-14)1/000/0002/000/000440/000
B22 (10-14)1/150/0002/200/000470/000
C12 (10-14)1/250/0002/300/000500/000

هزینه کلاس آنلاین

سطحمدت زمان دورهبازه قیمت
ترکی A13 ماه2 میلیون و 500 هزار تومان

3 میلیون و 400 هزار تومان

هزینه کلاس های بحث آزاد

هزینه کلاس حضوری بحث آزاد ترکی (هزار تومن)هزینه کلاس آنلاین بحث آزاد ترکی (هزار تومن)
540/000450/000

جمع بندی

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای مهاجران، دانشجویان بین‌المللی، افراد شاغل در ترکیه و گردشگران اهمیت زیادی داره. عوامل مؤثر بر هزینه‌های آموزش شامل هدف یادگیری، مکان، سطح و کیفیت موسسات، روش‌های تدریس، مدت زمان آموزش، سن زبان‌آموز و نوع دوره (حضوری یا آنلاین) هستن. هزینه کلاس‌های حضوری بسته به سطح و نوع کلاس (گروهی، نیمه‌گروهی یا خصوصی) متفاوته. کلاس‌های آنلاین نیز به مدت زمان و سطح دوره وابسته‌ان.

برای انتخاب بهترین دوره آموزشی، هدف خودتون رو مشخص کرده و با توجه به عوامل تأثیرگذار، گزینه مناسب رو انتخاب کنید. یادگیری زبان ترکی استانبولی به بهبود ارتباطات فردی و تعاملات اجتماعی و شغلی کمک می‌کنه.

به مقاله ای که خواندید علاقه داشتید ؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *